Selamat Datang...

Blog U&R...
Blog nie lebih kepada kehidupan U&R dan pesekitaran kitorang.. Hope this blog dpt menghiburkan peminat2 blog yer.. x seberapa pun.. masih dalam pembelajaran. Tq.



Monday, March 28, 2011

Kembali ke Parit Raja

Alhamdulillah...
Selepas hampir 3 hari di Pusat Latihan Bomba Kuala Kubu Bharu akhirnya sampai di Parit Raja, Johor. Bertolak pada 25/03/11 jam 12am.. Sampai di perhentian Sg. Buloh pada pukul 5am untuk bersiap ke Pusat Latihan Bomba. 6.30am bertolak ke PLB dan sampai dalam pukul 7.45am. Seterusnya ditempatkan di tempat penginapan dah cam hotel dah tgk. Satu bilik 2 org, dilengkapi dengan TV, Aircond, Kipas dan kemudahan2 asas yang lain. Aktiviti mmg banyak dilakukan, sangat bagus bg mana2 organisasi yang ingin mengetahui bagaimana bomba bekerja. Perbagai latihan akan diberikan.


Hope kawan2 dapt pergi Pusat Latihan Bomba untuk menimba pengalaman cara Bomba berkerja dan disamping itu mendapat ilmu tentang bagaimana tindakan kita semasa berlaku kebakaran. Saya sarankan kepada pembaca entri ini dapat melakukan latihan tersebut. Insyallah...

Nantikan entri seterusnya iaitu gambar2 aktiviti yang telah dilakukan. Pastinya anda tetawan dengan latihan yang dibuat. Heheee.. Tunggguuuu.... hehe..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.: Tentangku :.

My photo
Dilahirkan di Hospital Universiti Kuala Lumpur, Petaling Jaya, Selangor Darul Ehsan. Mendapat pendidikan awal di Sek. Kebangsaan Bandar Baru Sungai Buloh. Kemudian pada tahun 1997 berpindah ke Shah Alam dan menyambung pendidikan awal di Sek. Keb. Seksyen 6(2) kini dikenali sebagai SK Bandar Anggerik, Seksyen 6, Shah Alam. Kemudian menyambung di peringkat menengah di Sek Men Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Seksyen 2, Shah Alam sehingga tingkatan 3. Kemudian beliau mendaftar sebagai pelajar di Sek Men Teknik Shah Alam di tingkatan 4 pada tahun 2003 sebagai pelajar teknik iaitu pelajar yang mengambil jurusan Kejuruteraan Mekanikal dan beliau menamatkan persekolahan di tingkatan 5 pada tahun 2004. Pada Julai 2005 beliau mendaftar di Politeknik Shah Alam sebagai pelajar dan mengambil jurusan yang sama iaitu Sijil Kejuruteraan Mekanikal selama 2 tahun. Selepas menamatkan pelajaran di peringkat sijil pada tahun 2007 dengan mendapat CGPA 3.16, beliau melanjutkan pelajaran di peringakat Diploma Kejuruteraan Mekanikal pada tahun 2008 selama 2 tahun dan masih lagi di Universiti Tun Hussein Onn Malaysia buat masa ini.